pondelok 4. apríla 2011

Sobota plná úžasných zážitkov, alebo Na prvej koľaji pozor!

V sobotu sa v nitrianskom poľnohospodárskom múzeu konalo otvorenie tohtoročnej návštevníckej sezóny.
Akýmsi nedopatrením sme sa však na mieste konania ocitli o hodinu a pol skôr, takže keď sme dorazili, bola hlavná brána ešte zamknutá a nikde ani nohy. V priebehu chvíľočky sme zazreli prichádzať ku vchodu dvoch mužov, tak sme mali aspoň trochu dobrý pocit, že nie sme jediní motáci:)
Akým prekvapením bolo zistenie, že jeden z nich je riaditeľom múzea:) Prebehol krátky rozhovor, kde sme priznali, že sme vlastne túžili navštíviť s deťmi vláčikovú výstavu, ktorá však skončila už vo štvrtok, tak sme vzali deti aspoň na prehliadku areálu múzea. Na naše veľké potešenie nám oznámil, že vláčiková výstava bude predĺžená ešte do leta, ale keď už sme tam a ešte s takým časovým predstihom, tak nám areál s výstavou odomkne. Dal nám na seba mobil, vraj keď sa vyšantíte, tak ma prezvoňte, prídem pozamykať:)
Čudujete sa, že sme sa na okamih cítili ako Alenka v krajine zázrakov?
Výstavu "Na prvej koľaji pozor" organizuje Bibiana- medzinárodný dom umenia pre deti v Bratislave a v nitrianskom poľnohospodárskom múzeu len hosťuje.
A čo je jej predmetom? Fascinujúci svet železnice a všetkého okolo nej. Veď cesty vlakom v nás ešte aj dnes vzbudzujú pocit niečoho mimoriadneho, až dobrodružného.

Tak teda nasadať!

Ideme presne podľa cestovného poriadku

Kancelária prednostu stanice a výdajňa lístkov - štikáme, ... ...pečiatkujeme

Konská železnica

Parný rušeň Casey Jones pomenovaný podľa rušňovodiča Casey Jonesa, ktorý sa obetoval, aby zachránil cestujúcich

Dá sa z neho vyjsť aj po šmýkačke:)

Rampu hore, spustiť, hore, spustiť, ...

Modely železníc s vláčikmi, pri ktorých dotýkanie sa nie je zakázané, naopak priam k tomu pobáda:)

Vláčiky ako stavebnica, tie sa Jakubkovi asi najviac páčili

Slávny Orient Express.

Je symbolom najväčšieho luxusu. Jeho prvá cesta viedla v roku 1883 z Paríža do Istanbulu. V jeho štýlovom interiéry je vždy všetko dokonalo zladené - napr. orchidey vo vázičke majú presne 27cm!

Vražda v Orient Exprese.

Zoči voči s Agathou Christie:)

Výstava je doplnená o fotoreprodukcie diel slovenských a zahraničných umelcov, v ktorých sa autori akýmkoľvek spôsobom dotýkajú železničnej dopravy, vlakov, ...

Claude Monet - Vlak v snehu, 1875

Edouard Manet - Stanica Saint-Lazare, 1873

Henri Rousseau - Krajina s kravami

Tak tu som pozerala ako puk, kde je akýsi náznak železnice, ale dočítala som sa, že európske lokomotívy nemali pred sebou pluh ako americké, preto musel strojvodca a cestujúci počkať, kým sa krava napasie a ustúpi z koľají:)

Jazda na bicyklovej drezine

Hachiko a jeho psí príbeh

Originál tejto bronzovej sochy je na stanici Shibuga v Tokiu. Pes Hochiko každý deň odprevádzal svojho pána profesora Vena do práce k vlaku a poobede, presne o piatej, ho zas chodil k vlaku čakať. Keď sa jeho pánovi prihodilo nešťastie, Hochiko neprestal každé ráno a poobede chodiť na stanicu čakať svojho pána. A takto chodil presne desať rokov, kým sám neodišiel do psieho neba...

Poviem vám, strávili sme v tomto areáli vyše hodinu, ale preliezli a preskúmali sme si všetko všetulinko, čo sa železníc a vlakov týka.

Výstava vraj potrvá až do leta, takže ak by ste mali cestu do Nitry alebo okolia a chceli by ste si ju zažiť na vlastnej koži, skúste si najprv zavolať do múzea a dohodnúť sa s nimi na vstupe. Bolo by škoda, keby ste zostali pred zamknutou bránou:)

Po super železničiarskych zážitkoch sme sa presunuli do ďalšej časti poľnohospodárskeho múzea, na oficiálny program otvorenia sezóny, a teda bolo perfektne aj tam, ale o tom až v ďalšom príspevku:)

1. týjo, cokoliv kolem vláčků a železnice polykám s nadšením, nedávno plnoletá dcerka vzpomněla, že bysme někdy zase mohly na páru....jet vlakem taženým parní lokomotivou....možná to ani nebude tak dlouho trvat, v dubnu jezdí Šlechtična pod Pálavou....tak uvdíme,

díky za připomenutí

pherenis

2. Gábi, krásný výlet!! Je fajn, že jsi nás virtuálně vzala s sebou..:)) Hezký den. Peťa

3. Gabka

dobrý človek ešte žije, a je pekné, že pán bol taký láskavý a tak trocha sa posunul do svojich detských liet
    iste tento zážitok zachovajú detičky ako peknú pamiatku
    vydaril sa výlet, ešte ste si aj užili
    krásnu jar vám prajem a hlavne zdravíčko

maj sa krásne

4. Gabi to je skvele ze ste stretli tak vynimocneho cloveka...:) nestava sa to tak casto...verim, ze ste si to uzili...:) A k tomu psikovi Hachikovi....natocili o tom film, akurat minuly tyzden som ho videla...a poviem ti ze som preplakala skoro cely film...je to tak krasne natocene...a ked sa clovek vzije do toho deja, tak si nepomoze a buli :)

5. Ahoj Gabi! Pri čítaní tvojho príspevku som zabudla na realitu čo ma obklopuje a preniesla som sa do sveta rozprávok a krásnych zážitkov.Cítila som sa ako v detstve naozaj krásne!!! Ďakujem za pekný zážitok!!!!
    Iveta

6. Milá Gabi, krásný výlet. To by se našim klukům moooc libilo. Děkuji za zastavení na mém blogu. Přeji hezký večer. Zuzka

7. Zdravím Gabi, jsem nadšená takové nádherné vláčky,ůžasné, Oriet expres jéééééééééééé! a jezdí na čas jéééééééééé! Zahrádka nádherná opravdová pohádka!!!! S tvými děvčátky to se fakt nedivím!!!Moc zdravím Daja-duha.

8. Gabi, úžasný príspevok, akoby sme tam s vami boli aj my:-)

9. Předně...máš krásný děti. Rebeka i Jakub jsou k sežrání, to mně nad Tvýma fotkama naskakovalo nejčastěji:o) A jako elaborát z víkendu též super a wood-design blogu jakbysmet. Člověk se tady prostě cítí tak nějak jako doma.o) Díky, J.

10. Pherenis, tak to bude krásny zážitok:)

Peti, rado sa stalo:) A to bola len jeho prvá polovica:)

Majka, ďakujeme a máš pravdu, bolo to od neho úžasné gesto:) Srdečne ťa pozývam v blízkych dňoch aj na čítanie o pokračovaní výletu:)

Zuzi, užili dokonalo:) Dík za info o filme, skúsim sa po ňom poobzerať.

Ivet, ty si milá!:) Ďakujem a teším sa, že ti dobre padlo začítať sa:)

Zuzi, verím, že by sa páčilo:)

Daji, ďakujem, len malá oprava to menšie "dítko" je Jakubko:)

Gabi

11. Zuska, a ja že čo nám bolo tak fajn:)

Jani, tak vitaj u nás:) A dík. Toľko milých a oceňujúcich slov naraz, už mi rastie nos do hora:) Elaborát bol len z časti výletu, si vítaná aj na jeho pokračovanie v najbližších dňoch, ak ti príde na chuť:)

Gabi

12. Gabinko, podobnou výstavu jsme před lety navštívili v Jičíně, Adama a jeho kamaráda (tehdy asi 6-tileté) jsme tam odtud nemohli dostat :o), ale nás to bavilo taky! Smekám před přístupem pana ředitele, jak by byl život jednodušší...
    Krásný večer, zdravím Helena

13. No urobila si mi prehliadku, ako by som tam bola. Pre deti to musel byť úžasný zážitok, o to viac, keď tomu predchádzalo to dobrodružstvo so zamknutou bránou... Škoda, že nebývame bližšie, určite by sme sa šli pozrieť aj my.

14. Helenka, presne tak, my sme sa vybláznili spolu s deťmi:) A pána riaditeľa budeme ešte dlllho spomínať:)

Ajka, to teda bol! Ešte by sa tam chceli vrátiť:)

Gabi

15. a jasbě, že těch info na odpověď bylo víc...

nové pozadí blogu je moc příjemné....

a hlavně jsem ještě chtěla to, že oficiální ORIENT EXPRES projíždí občas Břeclaví a pokud jej veze kamarád fíra, tak i vím kdy, a mám pár fotek...je to úžasný pohled....

16. Pherenis, zrejme mi to dnes páli pomaly, ale trochu nerozumiem tvojej prvej vete...

A ešte, ty si z Břeclavi? Raz, za slobodna som tam bola Silvestrovať:)