štvrtok 14. novembra 2013

Bez elektriny

Včera sme mali avizovaný dlhšiedobejší výpadok elektriny.
Neordinoval žiaden lekár v zdravotnom stredisku, nefungovala lekáreň, pošta, v škole mali riaditeľské voľno.
Náš škôkár sa zotavuje z choroby, tak sme boli spolu doma všetci okrem ocka.
Zo začiatku to bolo priam nepredstaviteľné: ani PC, ani TV, ani len hudba z rádia na pozadí diania. 
Zrazu sme sa začali tak samovoľne vyhľadávať a zdržiavať sa v dome blízko seba. Veľa sme sa rozprávali, prebrali kopec tém, spievali a čítali si.
Za oknom bolo šero, takmer celý deň popŕchalo, tak sme si na podporu svetla zapálili zopár sviečok, čo zároveň podporilo aj príjemnú atmosféru.
Šporák som zapaľovala zápalkami a prácu som si rozvrhovala tak, aby som nemusela použiť žiaden elektrický spotrebič.
U nás sa vždy veľa tvorí, mám k tomu vrúcny vzťah ja i manžel, takže aj deti k tomu samovoľne inklinujú, no včera to bolo obzvlášť vidno:



Spoločnosť druhých bola priam žiadaná.


Poobede nám to už prišlo ako prirodzené a doslova sme si tú vzájomnú blízkosť užívali. Čo ma však najviac potešilo a prekvapilo, že keď nám poobede zapli elektrinu, deti samé od seba vraveli, ešte nezapnime TV ani PC, buďme ešte trošku takto...:)
A tak sme si vymysleli, že si takéto dni bez rušiacich pomocníkov - TV, PC, rádio, doprajeme v budúcnosti aj častejšie. Úprimne som zvedavá, či to v bežnej realite aj skutočne dodržíme, ale bolo by to krásne... :)



3 komentáre:

  1. Taky vzpomínám na pár večerů při svíčkách, jen sami se sebou...A je to moc hezké vzpomínání.
    Pohodovou sobotu všem u vás Gábi, pa Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No krásne ste si užili deň bez elektriky. Nás to čaká tento týždeň, tak sa môžem inšpirovať ;-)
    Len ešte neviem, či dostanú mladí v škole voľno a obed bude buď studený, alebo niekde vonku, keďže my aj varíme na elektrike.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Skvelý deň Vám vyšiel :D Niekedy to fakt dobre padne bez telky a PC. Ešte keby tak občas vypadol aj mobilný (telefónny?) signál a bolo by to dokonalé ... :D Naši by to asi neprežili :)))

    OdpovedaťOdstrániť